למה השמנים עייפים? רבקי מנפצת מיתוסים

    אמנם תפוח אדמה נחשב לפחמימה מורכבת רב סוכרית (כמו דגנים מלאים) מבחינת ההרכב הכימי שלו, אך בפועל, בזמן הפירוק שלו בגוף, הוא מתנהג כמו פחמימה פשוטה חד סוכרית. בגלל שאין לו בכלל סיבים תזונתיים, הוא מתפרק מהר מאוד – מה שגורם לעליה חדה ברמות הסוכר, שלאחריה צניחה חדה, ואז הגוף שוב מתאווה לסוכרים פשוטים וחוזר חלילה – מתכון בטוח לעודף משקל
    רבקי אוסטרובר 2 Comment on למה השמנים עייפים? רבקי מנפצת מיתוסים

    שמן קנולה טוב או לא? מה קורה לתפוח אדמה? ומי החליט מה הכי טוב לגוף שלנו שאנחנו מתעמלים • רבקי שוברת 5 מיתוסים בבריאות

    אמנם תפוח אדמה נחשב לפחמימה מורכבת רב סוכרית (כמו דגנים מלאים) מבחינת ההרכב הכימי שלו, אך בפועל, בזמן הפירוק שלו בגוף, הוא מתנהג כמו פחמימה פשוטה חד סוכרית. בגלל שאין לו בכלל סיבים תזונתיים, הוא מתפרק מהר מאוד – מה שגורם לעליה חדה ברמות הסוכר, שלאחריה צניחה חדה, ואז הגוף שוב מתאווה לסוכרים פשוטים וחוזר חלילה – מתכון בטוח לעודף משקל
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחיים אנשים מוזנים מהמון מיתוסים וחיים לפיהם, בלי לטרוח לבדוק תמיד את אמיתות הדברים, בואו נעשה סדר וננסה לנפץ כמה מהם:

    "רק מאכילת פחמימות מרגישים שובע"
    – המממ..לא פלא שיש כל כך הרבה אנשים עם עודף משקל, סוד תחושת השובע נעוץ בהורמון הלפטין – "הורמון השובע".
    כשהלפטין משתחרר, הוא מאותת לגוף שלנו שקיבלנו מספיק מזון, ושאפשר להפסיק לאכול. לפטין משתחרר דווקא כשאנחנו צורכים חלבונים, ולא כשאנחנו צורכים פחמימות.

    לכן, הקפידו לבסס את הארוחה העיקרית על מקור חלבון כדי שהגוף ירגיש שובע, וכך לא תגיעו לאכילת יתר שמובילה להשמנה.

    מקורות מזון עשירים בחלבון: טחינה, בוטנים ושקדים (לא לצרוך בכמויות גדולות! יש בהם אחוז שומן גבוה – אמנם שומן בריא, אך עדיין לא צריך להפריז), דגים, עוף (עדיף עוף רזה כמו חזה עוף), הודו ובשר רזה (חלקים 11,12,13,4,5,6) ומוצרי חלב כמו גבינה צהובה (אפשר לייט לשומרי משקל) וגבינה צפתית.

    אז תתחילו לתכנן את הארוחות העיקריות סביב החלבון, תוסיפו לו ירקות, ורק במידה מועטה, פחמימות, ותרגישו תחושת שובע לאורך זמן.

    "שינה בלתי מספקת לא קשורה להשמנה"
    בחלומות הלילה, חוסר שינה (אפילו חסר של חצי שעה)– מעלה את רמות הורמון הסטרס קורטיסול, שמביא בעקבותיו תאבון מוגבר, כיון שחוסר שינה פוגע ביכולת תפקודי המוח, סביר להניח שלא תצליחו להפעיל שיקול דעת כמו שצריך, ותעדיפו לרוץ למגירת השוקולדים מאשר לעמוד ולחתוך סלט, מה עוד, כשאתם במצב של חוסר שינה, הגוף מפרש את איתותי הסטרס האלה כמצב סכנה – ואז הוא יאט את קצב חילוף החומרים למקרה של מצוקה או רעב מתקרבים, כך שבעצם תתחילו לאגור שומן במקום לשרוף אותו. אז מה עושים?

    שינה מספקת היא חיונית לאורח חיים בריא ושמירה על משקל. ההמלצה היא לישון לפחות 7.5 שעות (ויש כאלה שאומרים גם יותר), וללכת לישון ולקום בשעה קבועה כדי שהגוף יתרגל להתעייף – זה יקל עליכם להירדם. לילה טוב..

    "כשאני עושה כושר, אני יכול לגרום לשריפת שומן במקומות שאני רוצה"
    חברים, תוציאו את זה מהראש. אין לכם שום אפשרות לשלוט באיזה חלק בגוף שלך תתרחש שריפת השומנים בזמן פעילות גופנית. כשאתם מבצעים פעילות אירובית, אחרי 20 דקות של פעילות רציפה, הגוף יתחיל לשרוף שומן איפה שבא לו. שום תרגיל בעולם לא יוכל להכתיב לגוף מהיכן לשרוף את השומן.

    אז איך בכל זאת אפשר להשפיע על הצרת היקפים מכוונת? אי אפשר – מיקום אגירת השומן בגוף ושריפתו הם בעיקר פקטורים גנטיים, וקיימים הבדלים בין גברים ונשים (אצל גברים – השומן נוטה להתיישב באישור הבטן, ואצל נשים – באזור הירכיים והישבן). אז תמשיכו לעשות פעילות גופנית כדי להיות בכושר, לחיות נכון וליהנות מאורח חיים בריא. העיקר ששומן נשרף – ולא משנה איפה.

    "תפוח אדמה היא תוספת בריאה לארוחת הצהריים"
    האמת, לא ממש. כשאתה אוכל תפוח אדמה, אתה בעצם אוכל שווה ערך ל-6 כפות סוכר.

    אמנם תפוח אדמה נחשב לפחמימה מורכבת רב סוכרית (כמו דגנים מלאים) מבחינת ההרכב הכימי שלו, אך בפועל, בזמן הפירוק שלו בגוף, הוא מתנהג כמו פחמימה פשוטה חד סוכרית.

    בגלל שאין לו בכלל סיבים תזונתיים, הוא מתפרק מהר מאוד – מה שגורם לעליה חדה ברמות הסוכר, שלאחריה צניחה חדה, ואז הגוף שוב מתאווה לסוכרים פשוטים וחוזר חלילה – מתכון בטוח לעודף משקל.

    התוספות המומלצות ביותר לארוחות עיקריות הן כמובן הרבה, הרבה ירקות (אפויים, מוקפצים או מאודים) ולצד זה, מנה קטנה של דגנים מלאים או קטניות – אפשר פסטה מקמח מלא, עדשים, אורז מלא (ולמי שלא אוהב אורז מלא – אורז בסמטי עדיף על האורז הלבן עקב ריבוי הסיבים התזונתיים שבו שגורמים לפירוק איטי בגוף ורמות סוכר מאוזנות).

    והיה ואם אין מנוס מלאכול תפוח אדמה (כי מישהו מצמיד לך אקדח לרקה ואומר לך "תאכל!"…) – השתדלו לפחות תוסיף ירקות למנה. הסיבים שבירקות יאטו במעט את ספיגתו המהירה של תפוח האדמה בגוף ויעזרו לאזן את רכבת סוכרי הדם (עליה – צניחה – דרישה לעוד סוכרים וחלילה).

    "שמן קנולה הוא השמן הכי בריא"
     טעות גסה! שמן קנולה מופק מצמח הלפתית (גם אתם חשבתם שהוא מופק מצמח הקנולה? ובכן אין חיה כזאת! שמן קנולה הוא המצאה קנדית, ומכאן שמו).

    צמח הלפתית במקורו לא ראוי בכלל למאכל אדם. כדי להתאים אותו לצריכה אנושית, הוא עובר תהליך של הנדסה גנטית במעבדה.

    זאת כבר התחלה מזעזעת. לא רק זה, אלא שהוא גם שמן "מזוכך" – שזה נשמע טוב, לא? אבל "מזוכך" בעולם השמנים פירושו שמן שעבר תהליך כימיקלי, שלמותר לציין פוגע לנו בבריאות. בקיצור, חוץ מקלוריות (120 לכף), שמן הקנולה לא נותן לכם כלום, ואף מזיק מאוד.

    השמנים היחידים שראויים להיות בבית הם שמן זית (כתית, בכבישה קרה ועם רמת חומציות מתחת ל-0.8) לסלטים טריים ולבישול ואפיה של מלוחים, ושמן קוקוס לא מזוכך (ניתן לקנות בחנות טבע) לאפייה ולמתוקים – תחליף מעולה למרגרינה. שני השמנים הללו בעלי תכונות טובות מאוד לגוף.

    את כל השמנים האחרים שיש לכם בבית תשמרו לשימון דלתות והדלקת נרות שבת…

    רבקי אוסטרובר – יועצת תזונה ומדריכת כושר



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      החכמת אותנו מאוד!!!
      חן חן ותודה רבה!!
      [אולי תציינו כתובת מייל ליצירת קשר איתה]